CPOEF E-TALK: »Koronakriza« v avtomobilski industriji

Avtomobilska industrija je ena izmed zelo pomembnih industrijskih panog v Evropi. Kakšna bo prihodnost avtomobilske panoge v Evropi in svetu? Kakšni so izzivi na strani povpraševanja in proizvodnje v trenutnih razmerah in v prihodnosti? Je »koronakriza« lahko tudi priložnost za proizvajalce električnih vozil? Avtomobilizem je panoga, ki je ena najpomembnejših panog v državah EU, saj zaposluje 13,6 milijona ljudi oziroma 6,1 % vseh zaposlenih. V februarju 2020 se je svetovna proizvodnja avtomobilov zmanjšala na tretjino, najnovejše napovedi pa kažejo, da naj bi se prodaja avtomobilov v letu 2020 skrčila kar za 22 %.

Vabimo vas k ogledu CPOEF E-TALK: »Koronakriza« v avtomobilski industriji (povezava spodaj), v katerem smo z gosti govorili tudi o priložnost »koronakrize« za proizvajalce električnih vozil. Avtomobilska industrija se bo letos skrčila za četrtino, je mnenja Stojan Petrič. Pravi, da je korona kriza podjetja v eni najpomembnejših evropskih panog “zadela” sredi tranzicije v proizvodnjo vozil na električni pogon. Proizvajalci avtomobilov imajo nekaj rezerve, vendar bodo poskušali večji del bremena prenesti na dobavitelje prvega in drugega nivoja (Tier1 in Tier2). Le-tem ne preostane nič drugega kot prestrukturiranje in vlaganje v razvoj novih izdelkov, ki bodo podpirali “zelene” rešitve v avtomobilski industriji. Zagotovo bo posledica krize večja koncentracija dobaviteljev, saj bo zaradi težnje po večji proizvodni učinkovitosti prišlo do nakupov in prevzemov v panogi.

Po besedah Rasto Oderlapa korona kriza predstavlja priložnost za proizvajalce avtomobilov, da resno vstopijo na trg električnih vozil. Za trgovce z motornimi vozili bo to predstavljalo precejšno spremembo poslovnega modela, kajti električni avtomobili ne potrebujejo toliko “klasičnega” servisiranja kot avtomobili z bencinskim ali dizelskim motorjem. Prav tako danes vse več potrošnikov povprašuje po storitvah mobilnosti in ne nakupu avtomobila. Po drugi strani pa bo strah pred okužbo še nekaj časa prisoten in se bodo potrošniki izogibali deljenju prevoza ali avtomobilov z drugimi.

V pogovoru so gosti naslovili naslednje vsebine:

  • Trenutno stanje v avtomobilski industriji
  • Izzivi na strani povpraševanja in proizvodnje v trenutnih razmerah in v prihodnosti
  • Kaj dogajanje v Nemčiji pomeni za naša podjetja, ki vstopajo v verige vrednosti v tej panogi?
  • Koronakriza kot priložnost za »zeleno prihodnost« na področju mobilnosti (evropski »Green Deal«)

Prijavi se na naše novice in ostani obveščen

    S prijavo se strinjam s politiko varovanja podatkov in podajam soglasje, da CPOEF do preklica hrani in obdeluje moje osebne podatke za obveščanje o aktualnih izobraževalnih programih, konferencah in dogodkih preko elektronske pošte. Preklic soglasja je možno opraviti s poslanim sporočilom na elektronski naslov cpoef@ef.uni-lj.si.