CPOEF »E-TALK«: Kako dolgo lahko podjetja »zmrzujejo« ? – Izzivi in ukrepi podjetnikov

»Človeštvo ima prvič enega skupnega nasprotnika, pa še tega v fizični obliki tako rekoč ni mogoče videti«. Oglejte si s katerimi izzivi se soočajo slovenski podjetniki, kako ukrepajo in kakšno vlogo države pričakujejo?

V sodobni zgodovini smo se prvič znašli v situaciji, ko se v svetovnem merilu srečujemo z zaustavijo skoraj vseh panog gospodarstva, zaustavitev pa je globalna in popolnoma nenadna. Po besedah Gregorja Jamnika, direktorja Hotela Slon, je trenutno stanje neprimerljivo s katerimkoli v zgodovini. Sami v Hotelu Slon pripravljajo različne strategije za izhod iz trenutne poslovne situacije, vsem strategijam pa je skupno, da nimajo časovnega načrta ponovnega odprtja hotelov, vse strategije predvidevajo zagon poslovanja iz točke nič in predvsem vključujejo in pričakujejo ukrepe države, ki se sprejemajo v okviru Zakona o interventnih ukrepih.

Prihodki v gostinstvu in turizmu so padli na nič. Turizem je panoga, ki ima visoke fiksne stroške in je delovno intenzivna. Jamnik pravi, da je Hotel Slon prvič prisilno zaprl svoja vrata po 468 letih poslovanja. V kolikor bo zaprtje trajalo več kot 3 mesece ocenjujejo, da bo z vidika marketinških aktivnosti in prodaje enako, kot da so pred odprtjem novega hotela. »Gostje spremenijo svoje navade in celo pozabijo na tvojo blagovno znamko«.  

Kibuba je trgovsko podjetje, ki ne prodaja nujnih življenjskih dobrin, ampak specializirano gorniško opremo, delujejo v 14 poslovalnicah. Trgovci imajo na kratek rok predvsem dve vrsti visokih fiksnih stroškov in sicer najemnine za poslovalnice ter plače zaposlenih. »Edini prihodek, ki ga trenutno beležijo je iz naslova spletne trgovine, vendar ta ne nadomesti izpada fizičnih trgovin niti ni v porastu«, pravi Rok Stritar. Dodaja, da v trenutni situaciji lahko preživijo zgolj podjetja, ki imajo denar na transakcijskih računih, kar je morda v nasprotju s siceršnjim podjetniškim prepričanjem.

Janez Škrabec, direktor podjetja Riko na področju inženiringa in investicijskih projektov na srečo beleži stabilno poslovanje, se pa soočajo z novimi razmerami, predvsem delom od doma, digitalizacijo poslovnih procesov in vprašanjem, kaj bo v prihodnje s produktivnostjo zaposlenih, v kolikor se razmere ne bodo hitro stabilizirale.

Trenutna situacija je specifična tudi v dejstvu, da je nastala iz objektivnega zunanjega razloga, ki na ljudi lahko vpliva celo povezovalno. Rok Stritar pravi, da ima človeštvo prvič enega skupnega nasprotnika, pa še tega v fizični obliki tako rekoč ni mogoče videti. V primerjavi s preteklimi krizami, pa je ta edinstvena tudi v smislu, da njen vzrok denimo ni individualni ali skupinski interes niti pohlep, temveč bo kriza, ki se napoveduje, pravzaprav nastala iz razloga humanizma. Za njo smo se zavestno odločili, da zavarujemo rizične skupine, da se ustavimo, da zaščitimo življenja.

Izzive in ukrepe s katerimi se soočajo podjetniki in kakšen je njihov pogled na izhod iz trenutne krizne situacije si lahko ogledate v posnetku CPOEF webinarja.

Avtor: Maša Madon, CPOEF

Prijavi se na naše novice in ostani obveščen

    S prijavo se strinjam s politiko varovanja podatkov in podajam soglasje, da CPOEF do preklica hrani in obdeluje moje osebne podatke za obveščanje o aktualnih izobraževalnih programih, konferencah in dogodkih preko elektronske pošte. Preklic soglasja je možno opraviti s poslanim sporočilom na elektronski naslov cpoef@ef.uni-lj.si.