V ponedeljek, 12. junija je potekal CPOEF E-TALK: Ali pri talentih iščemo znanje AI orodij? Kako AI spreminja HR in management., na katerem smo diskutirali o razvoju in uporabnosti umetne inteligence, predvsem v HR in vodenju. Umetna inteligenca izvira že iz 80. let prejšnjega stoletja, odkar pa je dostopna širši javnosti, so postala AI orodja eden ključnih sredstev za reševanje izzivov tako v poslovnem svetu, kot v vsakdanjem življenju.
AI je postal pomemben vir inovacij poslovnih modelov, transformacije procesov in doseganja konkurenčne prednosti v organizacijah, ki sprejemajo kulturo osredotočeno na podatke in digitalno okolje. Poznavanje AI orodij je in bo ključno tudi za management. Vpeljava digitaliziranega poslovnega okolja podjetja, ali kot ga imenuje Mitja Jermol, ”digitalnega dvojčka”, omogoča lažje zbiranje in analizo podatkov ter zanesljivo napovedovanje. Na Mednarodnem raziskovalnem centru za umetno inteligenco pod okriljem UNESCO, v sodelovanju z OECD, analizirajo novosti v razvoju umetne inteligence v državah po celem svetu. Podatki kažejo, da v Sloveniji tudi v tem pomembnem segmentu že izgubljamo talente.
Economic Business Forum napoveduje opustitev določenih poklicev, ki jih bo nadomestila AI tehnologija, hkrati pa napovedujejo, da bo nova AI tehnologija ustvarila 2,6 milijona novih delovnih mest, nova AI orodja pa naj bi vplivala na 40 % našega delovnega časa. Aco Momčilović izpostavlja, da bo v prihodnosti umetna inteligenca zamenjala predvsem odločevalce v podjetjih. Čustva, vplivi iz okolja in različne preference naredijo odločanje ljudi neoptimalno, problem pa postane bolj kompleksen kot sicer. Umetna inteligenca lahko na tak način optimizira odločanje in izključi človeški faktor.
Najpogosteje se pojavljajo vprašanja glede vpliva AI tehnologije na trg dela. Ena ključnih konkurenčnih prednosti uspešnih podjetji so talenti, zato je pomembno za podjetja, da le te skušajo pritegniti, razvijati in ohranjati. Ajda Sibinčič pravi, da se z zasledovanjem kadrov s poznavanjem AI orodji pri First Class aktivno ukvarjajo že zadnjih nekaj let. Na področju enostavnih jezikovnih modelov ni veliko novih zaposlitvenih možnosti, imajo pa ti modeli in druga AI orodja največji vpliv na marketing. Prav tako so na področju HR-a že vrsto let prisotni ATS modeli, za optimizacijo procesa zaposlovanja. Pri Zavarovalnici Triglav umetne inteligence na tem področju še ne uporabljajo, saj je še vedno pomembno, da je pri izbiri kandidatov prisoten človeški faktor, zatrjuje Maša Mihelj. Se pa strinja s sogovorci, da bo v prihodnosti umetna inteligenca vedno bolj prisotna na vseh področjih poslovnega procesa.
Vse to in še več si lahko ogledate na CPOEF YouTube kanalu. Vljudno vabljeni k poslušanju e-talka: